torstai 18. joulukuuta 2014

Joulukalenteri: 18. luukku


Viime jaksossa mulla oli liikunnan 3. kurssi - Virkisty liikunnasta. Kurssilla asetimme itsellemme tavoitteet, joita pyrimme kurssin ajan toteuttamaan. Kurssin aikana opin ymmärtämään, että tavoitteisiin pääseminen on helpompaa kun tavoitteet ovat selvät ja tietää, mitä niiden eteen pitää tehdä. Olen jo kauan aikaa pyrkinyt parantamaan kuntoani mutta se on aika epämääräinen tavoite. Joten päätin korjata omat tavoitteeni. On paljon helpompaa ottaa tavoitteeksi käydä esim. 3 kertaa viikossa lenkillä ja tehdä vaikka 20 istumaannousua ja punnerrusta tms. kuin "vain" parantaa kuntoa. Kun omat tavoitteet ovat selvät ja mikä tärkeintä mahdolliset saavuttaa Ei ole oikeasti mitään apua päättää yhtäkkiä vetää joka ilta 50 punnerrusta, jos jaksaa juuri ja juuri sen 20. Yleensä mahdottomat tavoitteet vain vaikeuttavat alkuunpääsyä ja saavat sinut luovuttamaan.
Tärkeää tavoitteiden toteuttamisessa on tietenkin motivaatio. Motivaatiota ja inspiraatiota saa mm. voimalauseista. Leikkasin itselleni muutaman hyvän lauseen Me Naiset Sport -lehdestä työpöydälleni, jossa näen ne joka päivä. Jos vastaan tulee oikein inspiroiva lause tai kuva otan sen talteen ja kiinnitän muistilappupidikkeeseen.
Etsi siis itseäsi inspiroivia ja motivoivia kuvia ja lauseita tai pyydä ystäviäsi kirjoittamaan sinua kuvaavia sanoja lapuille! Kokoa niistä itsellesi "voimataulu" esim. pahville. Kiinnitä taulu näkyvälle paikalle, jossa se motivoi ja antaa energiaa sinulle joka päivä.
Millaisia voimalauseita teiltä löytyy tällä hetkellä? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidäthän kommenttisi asiallisina. ♥